miercuri, 19 septembrie 2007

cate ceva despre greci

Pentru ca am deja o luna de zile de cand sunt pe aici, m-am gandit sa spun cate ceva despre stilu' de viatza al grecilor. Se pare ca bautura lor nationala a devenit frappe-ul(ouzo pierde teren- nu ca ar concura direct), la orice ora din zi vezi pe cineva pe strada cu cate un pahar de frappe in mana. Eram la o terasa si am comandat o cafea si ospataritza mi-a adus frappe... deci... e clar. Se mai bea si foarte multa bere aici( in primele zile am baut doar Amstel, am crezut in in toata Grecia nu exista alta bere decat asta...e doar 1 euro sticla, asa ca nu e scumpa). Au legi foarte permisive pentru drink&drive(2-3 beri la volan nu sunt o problema chiar daca te opreste politia), da' amenzi foarte mari pentru nepurtarea centurii de sigurantza( cineva mi-a zis ca e 150 de euro, altcineva 300...oricum, te ustura la buzunar). In orasele in care am fost pana acum nu am vazut semafoare, decat nijte semne triunghiulare care luminau intermitent in apropierea trecerilor de pietoni. In aparentza, se circula foarte haotic, da' inca nu am vazut niciun accident de circulatie. Cei mai "saraci" aici au macar un scuter, daca vezi pe cineva mergand pe jos sigur nu e grec. Auzisem ca grecoaicele sunt plinutze sau chiar obeze, da' tre' sa infirm acest lucru. Bine, au si ei balenele lor, da' se pare ca dieta mediteraneana tine greutatea sub control. Vorbind cu sefu meu despre ortodoxie, am aflat si parerea lor depre Europa si lume in general- tarile ortodoxe(Grecia, Romania, Bulgaria, Rusia, Moldova etc) - daxi(asta inseamna "bine" la ei) si celelalte- Anglia, Franta, Germania, Spania, Italia, Sua- not good. Au foarte multe biserici, majoritatea au cateva secole bune. Desi sambata seara ii gasesti aproape pe toti in taverne( nu beau foarte mult, da' sunt oameni sociabili si vor si ei sa se relaxeze dupa o saptamana de munca- desi muncile grele le fac romanii, albanezii, rusii, pakistanezii... Au inceput sa ne mai suporte pe langa ei( doar suntem in UE acum, nu?), da' totusi pastreaza o anumita distanta. Imi povestea un coleg de la servici(si el tot roman) ca dupa ce si-a luat masina( Toyota Avensis), in leasing ce-i drept, sefii si colegii lui nu i-au mai vorbit aproape deloc o saptamana aproape...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Poate vorbesti prea frumos despre acesti greci...de fapt si de drept cam asta e de ei istoria:in poze,vederi,pe cani,pe tricouri ....peeeste tot!ba vere da altceva nou "nu scoateti"si voi pe piata te gandesti?!cafeaua aia a "lor"cik dar de fapt e turceasca are gust de nisip,frape-ul e doar o posirca,si aia dulce,iar mancarea cum altfel dak nu dupa retete "traditionale"adik antice si alea.Muzica?!manele frate,si vai parca sincer mai bine suna gutza decat nikos bertis,mai trist e k la ei aia e muzica "nationala"adik sunt innebuniti dupa ea,trist ce sa zic.Ce mi a placut au fost constructiile care in aparenta sunt simple dar nu e deloc asa,si amenajarile interioare sunt absolut superbe deci nu sunt chiar atat de dobitoci pe cat ii "cantarisem".eu sincer m-am dus acolo sa lucrez si am lucrat "hotzpataritza":))pe o insula....deci am avut ocazia sa vad si barbatii...si sicer cred ca ursii gryzzly s-ar pune pe plans de invidie pe "blana"astora,adik au par vere nu gluma,ca frumusete,m-au cam dezamagit,freze caraghioase,aceleasi tinute mereu casual..poate mi-au zis prietenele prea multe "basme"despre frumusetea si virilitatea acestor greci.mi-a placut Atena chiar dak mi s-a parut cel mai "labartzat" oras din cate am vazut eu in Europa.sper sa nu te superi ca am "navalit" si eu cu acest comentariu peste tine dra mi-a placut ce ai scris.
Vanesa I.

Anonim spunea...

ia mai taci vanesa ce nu mai fost acolo eu am fost si e frumos ce te intereseaza pe tine de istotia lor si la noi e la fel ca la ei si noi de dam mari cu niste tricouri aiure cu rominia

Anonim spunea...

si vezi ca se scrie uzo nu ouzo


View My Stats