marți, 12 iunie 2007

cum vad io ecologia si cum ma vede ea pe mine

Pai cum s-o vad...avem niste oameni, cu "o" mic de la indiferenti si vesnic ocupati cu altceva-generatia "las'-ca-are-cine-sa-se-ocupe-nu-e-treaba-mea!" si un mediu, cu "m" mare de la poluare, defrisari, uragane, inundatii si gunoaie pe plajele de la mare...Natura asta a inceput sa fie foarte stresata pentru ca noi nu mai avem o relatie de colaborare cu ea, nu mai e de mult timp "Mama Natura", ci a devenit sclava pe care o biciuim zi de zi pentru ca vrem sa ne facem niste hoteluri in inima muntilor sau vrem sa construim o noua termocentrala pentru un copil rasfatat care vrea sa-l asculte pe Michael Jackson la petrecerea de majorat. Si ea plange pentru fiecare copac-fiu smuls de la pieptul ei, iar lacrimile ei ineaca multi fii si frati de-ai nostri. M-am tot gandit azi cine polueaza mai mult: SUA, China sau Europa? Sau care industrii ar fi mai "vinovate" pentru dezastrul care se intampla... Adevarul e ca fiecare dintre noi suntem principalii vinovati, in primul rand pentru ca nu constientizam toate actiunile vatamatoare pe care le intreprindem si apoi pentru ca unele lucruri le facem chiar intentionat. Pe mine ma obsedeaza o chestie de mai mult timp, e vorba de scarile rulante de la metrou si lifturile din blocuri si institutii. Recunosc, si eu le folosesc, foarte rar ce-i drept, da' le folosesc. Dar sunt oameni care nu s-ar desparti pentru nimic in lume de ele(ma refer strict la cei care ar putea sa urce si sa coboare fara aceste "minunate cuceriri ale stiintei",dar nu-i lasa lenea... Ganditi-va ca impuscati 2 iepuri dintr-o data: faceti si putina miscare(am observat ca a crescut ingrijorator procentajul celor care au probleme cu greutatea...) si participati si la economisirea resurselor de energie. Acelasi lucru e valabil pentru orice lucru care nu trebuie sa mearga la un moment dat: un tv uitat aprins, un telefon lasat prea mult la incarcat, pc-ul lasat peste noapte deschis etc.). Ca sa nu mai vorbesc de paginile printate degeaba, sutele de kilograme de hartie nereciclata(corespondenta, facturi, presa etc) pe care le-ati putea trimite mai bine aici www.copaculdehartie.ro pentru a-i ajuta pe acesti Oameni sa cumpere puietzi si sa-i planteze acolo unde este nevoie. Ah, parca ar mai fi o chestie...masinile...stiu ca e greu...da' mai lasati-le si prin garaj...Imi aduc aminte atunci cand am venit in concediu din armata, coborand in Gara de Nord m-am inecat si am inceput sa tusesc si am simtit imediat in nari mirosul specific de cauciuc si fum din tevile de esapament(armata o faceam la Campia Turzii, unde aerul era foarte rece si curat).

Niciun comentariu:


View My Stats