joi, 7 februarie 2008

hai sa vedem cum sta treaba cu telefonia

Se dau urmatoarele date- o piata de 22.000.000 de oameni(ca in Romania si bebelusii au celulare) si 5(cinci!) operatori de telefonie mobila: Orange, Vodafone, Cosmote, Zapp, Rcs&Rds, ca sa nu mai vorbim de cei de telefonie fixa(daca stam sa ne gandim, 4 dintre cei de mai sus ofera si telefonie "fixa", cu fir sau wireless). Sa vedem acum pentru ce se bat companiile astea. Pentru banii nostri, pentru ce sa se bata, chit ca venitu' mediu pe utilizator e undeva in juru' valorii de 11 euro. Hai sa vedem clasamentu' de la sfarsitu' anului trecut:
1. Orange- 9,8 milioane utilizatori
2. Vodafone- 8,8 milioane utilizatori
3. Cosmote- 3,4 milioane utilizatori
4. Zapp- 0,5 milioane utilizatori
5. DigiMobil- habar n-am

Si asa vad eu clasamentu la sfarsitul acestui an

1. Orange- 10,5 milioane utilizatori
2. Vodafone- 10 milioane utilizatori
3. Cosmote- 5 milioane
4. DigiMobil- 1 milion(adica cei care au fix acum de la Rcs&Rds)
5. Zapp- 0,7 milioane(ca sa nu fiu rau cu ei; sper sa nu ia creditu' ala de 1 miliard de dolari degeaba)

mai multe info aici(da' doar despre cei doi grei ai industriei)

Cred ca nebunie asta cu telefoanele va mai continua ceva timp, nu numai la noi in tara ci si aiurea, apoi va urma o perioada de stagnare si in cele din urma, de regres. Oamenii se vor intoarce la lucruri mai simple, vor incepe incet-incet sa renunte la cele 4-5 telefoane pe care le detin(in momentul acesta, un om activ are cam 3 telefoane mobile, de regula in retele diferite (om activ= 22-35 de ani, venit mediu 1000 de lei). Astept momentul cand vom avea un singur numar de telefon pe care sa-l putem trece in orice retea vrem, fara costuri suplimentare( nu e de ajuns ca le facem trafic?). Un prim pas va fi facut in toamna o data cu introducerea portabilitatii numerelor de telefon. Eu am in cap ceva de genu' acesta: am un numar de telefon, nu conteaza in ce retea...vreau sa sun un tovaras care are cosmote, selectez reteaua cosmote, il sun la tariful din cosmote, vreau sa-mi sun pretena care are vodafone, trec din nou in reteaua vodafone...primesc un mesaj de la unu care are DigiMobil, am trecut pe digi...si asa mai departe.

Am cautat pe tot netu' tarifele DigiMobil si le-am gasit aici http://www.rcs-rds.ro/newsletter/2007.12/art-01.html

4 comentarii:

Cristina-Andreea Nourescu spunea...

Pai...ar fi excelent...si cred ca ar castiga mai mult asa. Da` oricum...am putea renunta la give a "love u" call/SMS si sa lasam un biletel sub usa andrisantului...Ca astia isi iau banii din cauza comoditatii noastre in mare parte.Nu marile firme le aduc lor veniturile cele mai multe, ci noi, oamenii de rand.

iuliansirbu spunea...

hai sa-ti zic ceva...inainte de Craciun am trimis niste felicitari...cred ca au ajuns intre Craciun si Anul Nou...faza e ca destinatarii nu s-au sinchisit sa raspunda

Anonim spunea...

orange 10 milioane..nu imi vine sa cred.
In sud-estul tarii tre sa te urci in pom ca sa vorbesti :|
Cunosc decat vreo 2 persoane care are orange si nu am auzit sa fie extaziate de servicii, nu ca Vodafone ar fi mai breaza dar totusi.
Oricum in momentul asta Cosmote ruls!

iuliansirbu spunea...

treaba cu orange sta in felu' urmator: cand a aparut tel mobila in romania, dialogu' a cumparat mai multe antene decat connex...au luat antene mai ieftine(deci si mai proaste) si au vrut sa acopere cat mai mult din teritoriu, astfel ca majoritatea celor din provincie si-au luat dialog. bucurestiu' a fost de la inceput pe connex, noi n-am avut probleme cu acoperirea niciodata. noi cand ne faceam abonamente sau ne luam cartele, ne orientam dupa reclame, si cum connexu' avea reclame mai frumoase si mai gandite, ne-am bagat toti pe connex(actualu' vodafone). nici io nu cunoasc decat maxim 5-6 persoane pe orange, si astea din provincie...si am observat ca utilizatorii orange sunt mai chitrosi cei pe vodafone. de cosmo nu mai zic, cosmo a fost proiectat ca sa vorbesti numai in reteaua lor


View My Stats